wtorek, 16 września 2014

Krupnik

No, znalazłam bardzo prosty, smaczny przepis na krupnik, który już chyba z nami zostanie: http://www.kwestiasmaku.com/kuchnia_polska/zupy/krupnik/przepis.html

Wprowadziłam trochę modyfikacji:

Składniki:

• woda
• pojedyncza pierś kurczaka
• włoszczyzna: u mnie akurat to, co było w lodówce, czyli: trzy małe marchewki, cebulka, pietruszka, kawałek selera i dwa małe pory.
• 2 średnie ziemniaki (lubię dużo, dałabym ze trzy ;))
• 3 łyżki masła
• 1 listek laurowy, 3 ziela angielskie
• 100 g kaszy jęczmiennej (1 woreczek)
• kostka rosołowa (a, dodałam dla smaku)
• 1 łyżka posiekanej natki pietruszki lub koperku (opcjonalnie)
Zmieniłam trochę przepis, bo najpierw podsmażyłam pokrojoną drobno cebulkę, potem dodałam pokrojone drobno pory i poszatkowaną na grubych oczkach marchewkę. Wtedy stwierdziłam, że kurczaka trzeba zagotować w osobnym garnku - i tak zrobiłam, więc w efekcie zabrudziłam o jedno naczynie więcej, ale to niewielki problem. Po jakimś czasie połączyłam zawartość obu garnków i dorzuciłam ziemniaki. Dalej szłam mniej więcej zgodnie z przepisem (nie licząc masła, bo smażyłam na nim warzywa):

Doprawić solą (około 1/2 - 2/3 łyżeczki) i zagotować. Gotować przez 5 minut.
Dodać listek laurowy, ziele angielskie oraz kaszę jęczmienną. Do czasu aż kasza nie napęcznieje (około 4 - 5 minuty), gotować zupę ciągle mieszając, aby kasza nie przywarła do dna garnka. Gotować do miękkości warzyw i kaszy przez około 20 - 25 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz