czwartek, 5 czerwca 2014

Kapusta młoda zasmażana

http://niebonatalerzu.blogspot.com/2013/05/moda-kapusta-zasmazana.html - z tego przepisu, nic dodać, nic ująć, pycha! A ja naprawdę nie lubię kapusty.

Wzięłam jedną czwartą takiej dużej główki. Nie dodawałam octu. Pewnie też dałam więcej masła, mąki i cukru, bo lubię te smaki.

Cytuję przepis:

Składniki: - dwie małe albo jedna większa główka białej kapusty - duża cebula albo dwie, trzy małe - parę plasterków wędzonego boczku jeśli ktoś lubi, do młodej kapusty nie daję) - łyżka masła + półtorej łyżeczki - półtorej, dwie łyżki mąki - łyżka pasty pomidorowej (niekoniecznie, ja lubię) - sól, pieprz - łyżeczka cukru - dla wyznawców starej szkoły i oldschoolowego smaku - odrobina octu - pęczek koperku Kapustę obieram z brzydszych, wierzchnich liści, szatkuję nożem w kostkę zostawiając głąb. Cebulę kroję niezbyt drobno. Na patelnię w rondlu rozgrzewam półtorej łyżeczki masła i wrzucam cebulę, pokrojony boczek, podsmażam, dodaję kapustę. Jeszcze chwilę mieszam wszystko i dolewam ok. szklankę wody, czekam aż się zagotuje i redukuję ogień na najmniejszy. Dodaję pieprz i sól, przykrywam naczynie, duszę kapustę ok. 10 - 15 minut - jeśli młoda, dłużej, jeśli starsza. Na osobnej patelni rozgrzewam masło, dodaję mąkę i przesmażam, aż się zrumieni. Dolewam parę łyżek wody z kapusty (albo łyżkę, dwie samej kapusty jeśli wody mało), mieszam i dodaję do całości. Doprawiam cukrem, pastą pomidorową, octem i posiekanym koperkiem, sprawdzam, czy wystarczająco słona. - See more at: http://niebonatalerzu.blogspot.com/2013/05/moda-kapusta-zasmazana.html#sthash.KkhuTJcf.dpuf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz