poniedziałek, 23 grudnia 2013

Jabłecznik superprosty

Nie wiem, jak inni, ale ja jestem leniwa, a małe dziecko to lenistwo jeszcze zwiększa. Więc zawsze szukam przepisów jak najprostszych w wykonaniu. Potrzebowałam czegoś do zużycia jabłek - i znalazłam.
Przepis pochodzi z Kwestii Smaku. Kopiuję go tu ku pamięci:

Szarlotka z migdałami
Przepis: Kulinarny Atlas Świata.
Składniki:
• 4 jabłka
• 1,5 szklanki mąki pszennej
• 5 łyżeczek mąki ziemniaczanej
• 80 g masła
• 1,75 szklanki brązowego cukru
• 2 jajka
• 2 łyżki mleka
• 2,25 łyżeczki proszku do pieczenia
• 3/4 łyżeczki soli

Do tortownicy:
1 łyżka masła
2 łyżki bułki tartej
Do posypania ciasta:
cukier puder, zrumienione płatki migdałowe

Wykonanie:
Jabłka obieram, usuwam środki, kroję w grubą kostkę. Przesiewam oba rodzaje mąki, proszek do pieczenia i sól, dodaję masło pokrojone w kostkę i rozcieram palcami, aż powstanie kruszonka. Dodaję jabłka, cukier (oprócz 1 łyżki) oraz jajka ubite z mlekiem. Mieszam i przekładam do natłuszczonej i wysypanej bułką tartą tortownicy. Posypuję odłożonym cukrem. Piekę 45 minut w piekarniku nagrzanym do 190°C, na złoty kolor. Po ostudzeniu posypuję cukrem pudrem i zrumienionymi płatkami migdałowymi

Moim zdaniem było pyszne, a nawet nie miałam migdałów do posypania. Następnym razem będzie obłędne :) Tylko może dałabym ciut mniej cukru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz