środa, 21 marca 2012

Hummus z masłem orzechowym wg Nigelli

Odkrycie miesiąca :) Bardzo lubię hummus, ale nigdy nie mogę się zebrać, żeby kupić tahini, więc zastąpienie go masłem orzechowym to strzał w dziesiątkę :)

Przepis Nigelli, dzielę składniki na dwa:
1 puszka (400 g) ciecierzycy (u nas w sklepie można ją czasem znaleźć między kukurydzą, groszkiem i fasolą)
45 g masła orzechowego (3 łyżki)
1 mały ząbek czosnku
2,5 łyżki oleju/oliwy
1,5 łyżki soku z cytryny
pół łyżeczki soli
1 łyżeczka mielonego kminu (nie chciało mi się mielić, nie dałam - nadal pyszne :])
2 łyżki jogurtu greckiego

Ciecierzycę odcedzić, wypłukać. Wszystko oprócz jogurtu zmiksować. Zmiksować z jogurtem (ja tam bym to zrobiła wszystko na raz :>)

Zjadłam na chlebie z rzodkiewką - super :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz