poniedziałek, 30 stycznia 2012

Chlebek bananowy wg foodwishes

Doskonały sposób na poczerniałe banany, jeśli ktoś ich nie lubi, bo ja osobiście jem tylko takie ;D No ale czasami jest ich po prostu za dużo, a wtedy... można zrobić to przepyszne ciasto (albo muffinki!).

Przepis z foodwishes.blogspot.com

Banana bread (chlebek bananowy)

3 dojrzałe banany (średniej wielkości)
2 szklanki mąki
1 łyżeczka soli (ja dałam szczyptę)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
110 g miękkiego masła
1 szklanka cukru (dałam gdzieś ¾)
2 duże jajka
1/4 łyżeczki esencji waniliowej (można zastąpić cukrem waniliowym)
1 łyżka mleka
1 szklanka posiekanych orzechów włoskich
1/3 szklanki posiekanej w kosteczkę gorzkiej czekolady

• Banany rozgnieść na papkę
• Cukier zmiksować z masłem
• Dodać banany, wymieszać
• Miksując, dodawać po jednym jajka.
• Dodać esencję waniliową, łyżkę mleka, orzechy włoskie, czekoladę.
• Wsypać przesianą mąkę z proszkiem i sodą.
• Wymieszać łyżką, tylko do momentu, kiedy mąka zniknie – nie dłużej! Im krócej, tym podobno lepiej dla konsystencji ciasta.
• Piec w małej keksówce w temp. 160 stopni przez 1 godzinę 10 minut.
• Wyjąć z piekarnika, zostawić w keksówce na 10-20 minut.
• Wyjąć z keksówki na kratkę, żeby się przewietrzyło.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz