sobota, 8 października 2011

Błyskawiczna pizza z patelni według Nicko

Najnowsze odkrycie, czyli pizza na proszku do pieczenia smażona na patelni. Doskonałe sobotnie śniadanie i sposób na wykorzystanie resztek :) Potrzebna będzie patelnia i mikrofala z grillem.

Przepis od pulchnego Australijczyka Nicko:

Nicko używa self-raising flour, u nas oczywiście trzeba dodać proszku do pieczenia (i szczyptę soli). Na start dodałam niepełną łyżeczkę - było okej, ale będę jeszcze eksperymentować.

Składniki na ciasto:

1 2/3 szklanki mąki
1/4 szklanki wody
1/4 szklanki oliwy
+ łyżeczka proszku do pieczenia i szczypta soli

Wyrobić trochę (ja zrobiłam to w misce), rozwałkować albo rozciągnąć, położyć na rozgrzanej patelni z odrobiną oliwy (dość duży ogień). 3-4 minuty i obracamy. Teraz ja zmniejszyłam ogień, żeby mieć czas nałożyć składniki.

Sos pomidorowy:

Odkryłam, że świetnie się do tego nadaje przecier pomidorowy, taki z kartonika (dotąd używałam pomidorów z puszki, które trzeba było rozgotowywać). Przecier ma idealną konsystencję, wylałam go trochę do miseczki, wcisnęłam 1 ząbek czosnku, sypnęłam oregano, szczyptę soli i pieprzu. To rozprowadziłam po upieczonej stronie pizzy. Potem: mozzarella i (u nas) pomidory plus kilka plasterków salami, które trzymamy w zamrażarce (rok temu dał nam je znajomy, wiem, wiem, dawno powinniśmy wyrzucić :P).

Po usmażeniu spodu wyłożyłam pizzę na talerz i wsadziłam pod grill w mikrofali (tylko grill, nie combo). Podpiekałam tak z 4 minuty, a może i 5, wszystko się idealnie rozpuściło :)

Zaskakująco smaczne! :)))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz